Description:
Chatbot design and development
- Study of dialogue and natural language processing:
- Study of the process to be automated and design of the conversation schema.
- Design of the Natural Language Processing that will govern communications between bot and human.
- Design of the rules and regulations that define the behaviour of the chatbot.
- Design of the dialogue semantics and tone of message according to the platform.
Bot coaching
Learning and improvement of the AI:
- Recurring analysis of dialogue between bot and human.
- Study of specific answers.
- Optimisation and improvement of the system through new rules and vocabulary.
- Continuous improvement of the customer experience.
Type of solution:
- Chatbot / Natural language processing
Scope of application:
- Technology
Commercialization model:
Desarrollos a medida.
References:
Las Palmas de Gran Canaria: Benito
Asistente conversacional (chatbot) implementado en la Oficina de Turismo de la calle Triana en las Palmas de Gran Canaria con el objetivo de resolver las preguntas de los turistas de forma ágil a través de un formato conversacional:
https://www.indisa.es/al-dia/primer-punto-inteligente-informacion-turistica-espana-presenta
Turismo Valle del Jerte: Cerecina
Asistente conversacional (chatbot) implementado en la página web oficial de “Turismo Valle del Jerte” con el objetivo de resolver las preguntas de los turistas:
Solution registration date:
27 de April de 2022
Solution update date
:
12 de April de 2024
Member of the Network:
Miembro de la Red DTI
CHATBOT CHOCOLATE
Description of the company:
Somos una empresa de Diseño, desarrollo y entrenamiento de chatbots & voicebots para empresas.
Disponemos de una suite de soluciones conversacionales que cubren el ciclo de vida completo de un cliente:
* CAPTACIÓN: Motor conversacional para toma de datos personales, integradas con tu CRM
* VENTA: Un asesor bot que recomienda productos y guía a tus clientes en el proceso de venta
* ATENCIÓN AL CLIENTE: Atención al Cliente automatizada con diálogos guiados o con lenguaje natural
* RETENCIÓN: Automatización de cualquier proceso que pueda ser resuelto mediante una conversación
Tenemos oficinas en Madrid (HQ), Barcelona, Bogotá, Mexico DF y Panamá.
Address:
Calle Claudio Coello 77, pl4
Telephone:
E-mail: