Sayobo is an innovative solution based on an inclusive chatbot development platform created by SemanticBots, a company specialised in conversational platforms for companies and public administrations. The company’s research team also applies its knowledge of artificial intelligence and Big Data to deliver valuable information to organisations in order to help them to optimise their products, services and resources.
Sayobo’s technology has been employed in a line of inclusive chatbots designed especially with tourism in mind, with a view to providing tourists with access to all tourist products and services that destinations have to offer, as well those provided by local companies.
Using natural language, this tool makes it possible to instantly enhance access to useful information, in a more accessible way and with control over information, when compared to other digital solutions. Smart Tourism Destinations and municipalities are incorporating new technologies that improve the visitor experience in their destinations.
Apart from this, many of the destinations advocate for these technologies and advances to be made taking into account all tourists, including those with disabilities and senior citizens. Through the implementation of inclusive chatbots such as Sayobo, progress in technology, accessibility, and their own sustainability is encouraged in smart tourism destinations.
Features:
- Digitally updatable and inclusive knowledge base.
- Greater control over the quality of information provided to tourists.
- Content and queries accessible from multiple platforms: PC, mobile, tablet, etc.
- Easily integrated with other software via APIs.
- Customisable depending on the needs of destinations, local tourism products and services companies, or tourists.
- Platform easily managed by tourist destinations.
- Chatbot / Natural language processing
- Technology
- Accesibility
Se puede solicitar una demo para conocer mejor la plataforma. Se identificará y adaptará el sistema a las necesidades de cada cliente y de sus turistas. También se pueden consultar los casos de éxito de los proyectos y los objetivos alcanzados mediante su implantación.
Pueden contactar a través del siguiente email: info@semanticbots.com
Paula y Joana son los nombres de los chatbots turísticos inclusivos para turismo Santa Pola y Vinaròs que implementó la empresa de Castellón SemanticBots con la colaboración de Turisme Comunitat Valenciana, utilizando para ello su plataforma de tecnología Sayobo. El piloto se desarrolló en el marco de la Red de Destinos Turísticos Inteligentes de la Comunidad Valenciana (DTI-CV), un proyecto puesto en marcha desde el Instituto Valenciano de Tecnologías Turísticas (Invat·tur).
Ivana, también es un proyecto de chatbot turístico inclusivo desarrollado para el destino turístico inteligente de Morella. Proyectos presentados en el «II Congreso Internacional de Accesibilidad en Destinos Turísticos Inteligentes (TUR4All)» y en la «Feria Internacional de Destinos Turísticos Inteligentes (FIDI)», en los ámbitos de la accesibilidad digital, tecnología y sostenibilidad.
Castellón Plaza – SemanticBots contribuye a la obtención de Morella del Best Tourism Village de la Organización Mundial del Turismo
Morella.net – La web de Morellaturística.com más accesible con el chatbot de Cruz Roja
Smart Travel – Paula y Joana, los chatbots inclusivos de Santa Pola y Vinaròs
Santa Pola – Paula: El chatbot inclusivo de Turismo Santa Pola
Almuñécar – Turismo Almuñécar – La Herradura presenta a Noy, un chatbot inclusivo para usuarios con problemas de vision
27 de April de 2022
10 de April de 2024