Cicerone, the first tourist chatbot providing information in a matter of seconds in any language about website content using Azure GPT.
Compared to other chatbots equipped with predefined questions and answers, Cicerone Chat responds in 95 languages to the customer’s content (whether website, PDF or files), as well as how to customise the visitor’s experience from the tourist office 24 hours a day, 7 days a week in their language, including accessible routes depending on the type of disability thanks to an agreement with Impulsa Igualdad (Predif).
No integration is necessary for it to be used on a website, the data gathered complies with the Organic Data Protection Law as it is on the Microsoft Azure GPT cloud, open GPT is not used, so “fine tuning” is performed to ensure it only responds truthfully based on the destination’s content.
Features of the first Tourist Chatbot equipped with GPT:
- Integration with Azure GPT: Cicerone Chat uses natural language processing technology in a secure environment with a high National Security Framework.
- Personalisation: Cicerone Chat allows the destination to customise the appearance and behaviour of its chatbots. It can be placed in landing mode or as an iframe on the destination’s existing website without the need for integration.
- Multilingual support: Cicerone Chat provides support in over 95 languages and is capable of responding in the language of the question, even if the document is in a different language.
- Detailed statistics: Cicerone Chat offers detailed statistics allowing customers to analyse their chatbots’ performance and improve their responsiveness, as well as a dashboard for viewing conversations.
- Omnichannel approach: Can be displayed within the customer’s domain on both mobile phones, desktop or tablet-type supports, meaning it can be used with the most common web browsers: Firefox, Edge, Chrome, Safari and Opera, as well as any Windows, MAC, Linux, Android or iOS operating systems. In the future, the aim is for the chatbot to be able to support other channels such as: WhatsApp, Telegram, Facebook, Instagram, Teams or voicemail.
Instant response time: between 0.5 and 3 seconds for several concurrent users, responding with a success rate in excess of than 96%.
- Chatbot / Natural language processing
- Technology
Es tan fácil como un set up y una licencia anual (GPT tiene peticiones al igual que Google Maps que se pueden controlar)
Set Up Plataforma ChatBot Cicerone GPT 390H
Lo bueno de GPT es que con solo poner el dominio de nuestra web, o subirle folletos puede reconocer el texto y darte una respuesta en base a tu contenido, pero “tenemos” que educarlo para:
- No hable de cosas que no estén relacionadas con nuestros contenidos, o dentro de nuestro dominio*
- *GPT al ser redes neuronales siempre va a querer dar contexto y ayudar a la persona en la respuesta, siempre intentando vincularlo con el contenido de la web, pero no podemos controlar 100% la respuesta a preguntas que se salgan del espectro de la web, Cicerone intentará siempre guiar y podemos limitar respuestas sobre contenidos ilícitos, así como entrenarlo (los famosos “prompts” para dar respuestas o más parecido a las oficinas
- No diga contenido específico. Warning GPT está hecho para dar recomendaciones en base a la popularidad, ya sea de playas, museos, actividades o restaurantes, pero un Destino tiene que ser democrático, por lo que lo podemos educar para que nos de información generalista o en base a un top marcado por nosotros y en caso de establecimientos privados que nos de acceso a la web con todo el contenido sin probar uno sobre otro.
Módulos
- Web Scraping. Subida de contenido web de la página hasta 10 millones de caracteres (incluye todas las páginas de la home, dominios y subdominios en diferentes idiomas hasta alcanzar ese tope) De media cada “url” tiene entre 18.000-25.000 caracteres)
- Configuración logos, colores y mensajes personalizados de bienvenida
- Entrenamiento durante 2 semanas del Chatbot acorde a las respuestas programadas por el Cliente
- Generación script e iframe para que el Destino puede incluirlo en su home
- Formación y consultoría inicial
- Consultoría inicial Kick off antes de empezar
- Formación plataforma y entrega de manuales
- Seguimiento 1er mes y al 6º mes una reunión para ver el uso de la herramienta, 1 año de garantía
Licencia anual de uso Chatbot Cicerone
– Incluye 40.000 mensajes al mes con respuestas GPT durante 1 año
– Servicio ticketing para resolución de incidencias
Ha sido tan reciente (Abril 2023) que estamos preparando propuestas dentro de un contrato menor para poder implantarlos, por el momento se puede visualizar en nuestra web y ahora mismo en producción en estos clientes Visit Valencia, EsMadrid y Turismo Región de Murcia.
10 de May de 2023
19 de April de 2024
IURBAN
iUrban es la startup especializada digitalizar las oficinas de turismo para conocer y fidelizar al turista, antes, durante y después de su llegada con pantallas y webs.