CICLOPS DTI is the management software for management authorities in their transformation into Smart Tourism Destinations.
It can become a support tool to monitor the destination’s five key pillars (governance, innovation, technology, sustainability and accessibility).
In 2024, an Artificial Intelligence module will be rolled out to streamline, analyse and process the information incorporated in the reporting software and agile decision making.
It also features an API to connect it to the destination’s technological platform and the Smart Tourism Destination Platform. It can also be equipped with sensor APIs or destination tools for the purposes of measuring KPIs.
This technological solution speeds up the work of municipal teams in rolling out action plans in the Smart Tourism Destinations Network as well as other plans of interest in the destination.
Its biggest advantage is that it is permanently updated and aligned with the standards and indicators of UNE 178 501 and UNE178 502 and the Smart Tourism Destinations Network methodology.
This solution has been tested in different municipalities, can be adapted to the size of the team and is easy to implement. It includes a training module in digital skills for its users.
- Smart Destination / Smart City platforms
- Governance
- Technology
Contratación Directa y/o licitación
Atención comercial: comercial@inteligenciaturistica.com
Benidorm, primer destino turístico inteligente del mundo certificado bajo la norma UNE 178501
Los 12 socios que actualmente forman parte de la Asociación de Municipios Turísticos de Canarias: Adeje, Antigua, Guía de Isora, La Oliva, Mogán, Pájara, Puerto de la Cruz, San Bartolomé de Tirajana, Santiago del Teide, Teguise, Tías y Yaiza.
27 de April de 2022
19 de April de 2024
INTELIGENCIA TURÍSTICA
Empresa pionera y experta en la implantación de sistemas de inteligencia turística y destinos inteligentes.
- Acompañan:
- A los destinos para que se transformen en Destinos Turísticos Inteligentes.
- A adecuar a las necesidades estratégicas de cada organización.
- A implementar Smart Office DTI para explorar, conectar, validar y transferir.
- A incorporar la vigilancia e inteligencia competitiva en los destinos y organizaciones turísticas
- Impulsan:
-
- A conseguir implementar y estandarizar los Sistemas Integrales de Gestión de DTI.
- Con equipos profesionales la transformación de los destinos turísticos inteligentes fomentado un turismo inteligente, sostenible y de calidad.
- En la configuración de licitaciones de Red.es y EDUSI, así como proyectos europeos de crecimiento inteligente.
- Disponen de experiencia contrastada:
- La empresa Inteligencia Turística dispone de la experiencia y testeo realizados en destinos de todos sus productos, solucionando y adaptándonos a las retos y estrategias de los destinos que nos contratan.
- Son miembros colaboradores, entre otros, de la Red de Destinos Turísticos Inteligentes.