Creation and implementation of innovative tourist experiences that highlight heritage in an attractive way thanks to a self guided tourist itinerary.
Through an audio narrated digital tourist treasure hunt, visitors enjoy an immersive experience featuring history, heritage and fun facts of an old quarter, museum, archaeological site or cemetery (necrotourism). Users will not be able to progress in their route until they give a correct answer to a question about the place they are visiting. This “gamification” twist makes it ideal for family tourism.
TRADITIONAL OR ESCAPE: Some clients have chosen to create a conventional tourist route, while others have turned it into an immersive adventure generating authentic games of tourist escape room (“Herencia Sefardí” in Hervás, “El Samsón de Extremadura in Trujillo”, “30 Monedas” in Pedraza, etc.)
COMPLETE PACKAGE: Guiaventuras provides the technology, creates the tourist route, the content of the points, photos and questions of the treasure hunt.
TECHNOLOGY PACK: They provide technology, and the council/ tourist office/museum generates the itinerary and content (with the advice, support and help of the adventure guide team).
CUSTOMERS: They have been working for 5 years. They offer more than 150 tourist treasure hunts in 9 countries. Its destinations and clients include Merida, Cadiz, Madrid, Burgos, Seville, Malaga, Zamora and Andujar.
- No apps, just scan a QR code or click on a link.
- With audio narration.
- No accounts, or personal data.
- No maps or brochures.
- Available 24 hours a day, 356 days a year.
- No bookings, no schedules, no quotas, no visitor management.
- Available in 8 languages.
- Free for the end user.
- No need to install or maintain any infrastructure.
- No maintenance fees.
- Includes statistical reports.
- Visibility for the destination.
- Smart Signage/Totems/Tourism Signage
- Marketing/Advertising/Promotion/Graphic design
- Technology
Ofrecen dos opciones de comercialización:
- PACK COMPLETO: proveen la tecnología, crean el itinerario turístico, contenido de cada uno los puntos, fotografías y preguntas de la gymkana. Proyecto “llave en mano”.
- PACK TECNOLÓGICO: proveen solo la tecnología. Es el cliente ( ayuntamiento / oficina de turismo / museo) quien genera el itinerario y contenido. Sus expertos les facilitarán una plantilla con recursos, ideas, instrucciones para facilitar esta labor. Se asignará un agente del equipo que les proporcionará asesoramiento, soporte y ayuda.
Más de 120 gymkanas implantadas en 9 países. Entre nuestros destinos se encuentran tanto en grandes ciudades como pequeños municipios. Albacete, Adra, Badajoz, Barcelona, Mérida, Belorado, Burgos, Trujillo, Cáceres, Cádiz, Chiclana, Bilbao, Trujillo, Andújar, Ferrol, Arrecife, León, Salamanca, Zamora, Madrid, Zaragoza, Málaga, Cartagena, Lorca, Ciudad Rodrigo, Pedraza, Servilla, Carmona, Valencia,…
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27 de April de 2022
17 de April de 2024
GUIAVENTURAS
Ofrece una innovadora experiencia turística a los visitantes e itinerarios turísticos autoguiados.
Crea gymakanas turísticas digital (yincana según la RAE) que sumergen a los visitantes en una experiencia inmersiva. A través de un itinerario turístico autoguiado podrán disfrutar de la historia, patrimonio y curiosidades de un casco histórico, museo, recinto arqueológico o cementerio (necroturismo).