The company converts the street map of any destination into an interactive experience for users: by scanning a QR code, they will be able to move their mobile over the map and see the points of interest in 3D, and interact with the product in a totally different way.
- These maps make it possible to:
- View the destination’s points of interest in 3D.
- Listen to audio guides and information of interest.
- Play videos.
- Take virtual tours with 3D features, videos and 360º photos, images or PDFs.
- Access useful content related to the key points on the map (links to web pages or ticket sales platforms).
- Adaptable to language versions.
What elements can be marked?
As many as you want: monuments, museums, natural spaces, tourist offices, hotels and restaurants, public transport, etc.
What possibilities does it offer?
- Versatility: The AR tourist map can be anywhere you imagine: a vinyl on the glass of an airport, a mupi, a paper map in a tourist office, always available for visitors to interact, etc.
- Experiential: Visitors are given a map that, in addition to helping them find their way around the destination, will generate added value with an experience that adds a new dimension to the print version and complements the information on a tourist map thanks to AR.
- Gamification: With this type of map, a tourist visit becomes a digital game, especially for children who enjoy these interactive experiences more. For this reason, these brochures are ideal for destinations that promote family tourism.
- Adaptability: On interactive maps, you mark all the required points of interest and adapt them to different segments: holiday, family, adventure tourism, congresses, etc.
- Complementarity: With map versions adapted to web format, download in PDF, AR activation through QR code, etc.
- Visual/virtual environments: videomapping/virtual reality/augmented reality
- Geographic Information Systems (GIS)
- Technology
Se ajustan a las necesidades de cada destino.
Pueden crear todos los contenidos necesarios desde cero, o bien recopilar y adaptar los gráficos y archivos multimedia ya disponibles para crear cada mapa de realidad aumentada.
No constan.
27 de April de 2022
22 de April de 2024
MR. TURISMO MARKETING EN ACCIÓN
Mr. Turismo Marketing en Acción, es una empresa de marketing turístico especializada en comunicación on line y off line, marketing digital, factoría de ideas, marketing de destino, estudios y proyectos del sector turístico, marketing gastronómico y la creación de producto, la comunicación y la comercialización turística para todo tipo de empresas (alojamientos turísticos, cadenas hoteleras, servicios u oferta complementaria), asociaciones, destinos e instituciones turísticas.
SUS PRINCIPALES SERVICIOS SON:
- AGENCIA DE COMUNICACIÓN & GABINETES DE PRENSA, tanto off line como on line, para empresas del sector turístico y empresas del sector enogastronómico.
- MARKETING DIGITAL & DISEÑO GRÁFICO (Inbound marketing): marketing de contenidos, SEO, SEM, e-mail marketing, gestión de redes sociales y social media, gestión de la reputación on line.
- CONSULTORÍA TURÍSTICA: aportan soluciones para destinos turísticos y negocios turísticos nuevos o damos asesoramiento y consultoría por si eres un inversor y quieres considerar cualquier incursión en el sector turístico.
- TIC: Les gusta la tecnología. Desde hace 4 años trabajan en el desarrollo de un CMS Turístico con versiones web para todo tipo de negocios. En la actualidad, además del CMS turístico, están inmersos en la digitalización de oficinas de turismo como un paso emergente hacia los DIT (Destinos Turísticos Inteligentes), la realización de ferias y eventos virtuales, mapas interactivos por realidad aumentada, escape tours, entornos virtuales...