Proximity Phygital Marking allows a text message/WhatsApp/ email channel to be opened, sending proximity messages to millions of residents and tourists who register without the need to install an app, although they can also integrate it with the use of push messages in apps, websites or screens in the municipality. Messages are sent when the user is in each area of interest (each street, beach, monument, building, etc.), and it increases efficiency and totally reduces the disruption.
It also automatically analyses how the communication campaigns carried out by the destination impact, and provides the tools to communicate automatically and in each area, with each user according to their profile, tastes, habits or interests, knowing the areas where they move or where they are now, sending any type of information, automatic alerts, communication, surveys or offers that best suit the client’s needs.
This is why this system generates results that a standard CRM with WhatsApp chatbot or sending SMS/Email/push app cannot perform.
This system is also compatible with the app push notifications (mobile application). Users are not required to enable Bluetooth to use iBeacon, and it reaches almost all users since it is compatible with and without app.
The system is compatible with other Seeketing Phygital solutions integrating physical and online person-to-person channels, which enables automatic messaging according to the type of user (locals, tourists, same-day visitors and many other profiles) according to the areas they have visited, the time, the frequency of visits to each area or where they come from, their nationality, gender, age, even depending on what the user has consulted on the client’s websites and apps, or on the response generated after receiving each message.
- Marketing/Advertising/Promotion/Graphic design
- Governance
- Technology
Seeketing es el fabricante de esta tecnología y directamente o bien a través de otros partners que la comercializan se ofrece el hardware, software y el soporte integral al cliente:
- El sistema puede adquirirse en compra con diferentes opciones de mantenimiento a 3, 4 o 5 años. Este modelo permite que el cliente explote, gestione e integre sus propios datos y no tener que pagar cada vez que quiere acceder a datos.
- También soporta el modelo Saas de licencia anual o pago por uso de acceso a datos.
- Finalmente también puede usarse con una licencia temporal para un evento o actividad puntual, y se ofrecen nodos fijos o móviles (alimentados con todo tipo de fuentes incluido batería, panel solar, 24v 12v, 6v.)
El sistema puede integrarse con todo tipo de plataformas de destinos, sistemas de gestión, de marketing y otros componentes de infraestructura IOT.
El sistema ha sido implantado desde hace años en decenas de municipios, territorios y áreas comerciales en más de 14 países.
Seeketing ha sido elegido por la Federación Española de Municipios y Provincias y el Ministerio de Industria Comercio y Turismo como ganador del III Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista. BOE-B-2020-35815, con su proyecto Programa de fidelización inteligente para cualquier AREA COMERCIAL COLECTIVA o CIUDAD.
Entre otros premios cuenta con el reconocimiento de los profesionales del marketing de proximidad:
Top 10 Retail Tech Solution Providers in Europe 2020. CIO RETAIL Outlook. Seeketing has been chosen by the international magazine CIO Retail Outlook
14 de December de 2022
14 de March de 2023
SEEKETING
Seeketing es una compañía española que proporciona tecnologías IoT Phygital para identificar, analizar y comunicarse con visitantes en espacios cerrados y en exteriores.