SGS AirSense offers indoor air quality testing solutions to ensure a safe and healthy working environment.
COVID-19, industrialisation, global warming, fire: modern threats have introduced unprecedented levels of air pollution to the world and have reshaped the way people view the built environment. Monitoring and maintaining good indoor air quality, one of the key pillars of a healthy building, not only helps to maintain conditions that promote well-being and productivity, but it is also vital in limiting the spread of pathogens such as SARS-CoV-2 and instilling confidence in a workplace.
The AirSense service by SGS is a comprehensive real-time indoor air quality monitoring solution that combines continuous measurement with sensors, powerful cloud-based tools, reporting and insightful analytics, and a proprietary brand of SGS IAQ empowering users to understand their space and create healthy air quality.
AirSense Service
Monitor
- AirSense Hardware: data collection through sensors installed in the Air Quality monitors.
Assessment
- Study of needs (floor plans, ventilation/air conditioning installations, occupancy level), to determine the optimal deployment plan representative of the occupied spaces.
- Cloud Dashboard and specific Apps (iOS and Android) to offer real-time data, trends, data downloads, analytical tools and an advanced threshold notification system to alert of any air quality event.
- Quarterly reports by SGS experts providing insight into indoor air quality data.
Maintenance and validation
- Free indoor air quality monitoring mark to show optimal IAQ and promote IAQ monitoring to occupants.
- Efficient resource management: water/energy/waste/air quality
- Sensoring
- Technology
- Sustainability
La comercialización puede ser gestionada por visita a cliente, o bien a través de comunicación telemática.
No consta
27 de April de 2022
10 de April de 2024
SGS TECNOS
SGS se estableció en España en 1929. Hoy en día SGS es líder mundial en inspección, verificación, ensayos y certificación. En la actualidad, el Grupo SGS España cuenta con más de 4.100 profesionales, que son su principal activo. Estando presentes en todas las Comunidades Autónomas a través de sus más de 136 oficinas, laboratorios (fijos y móviles) e ITV's.
El núcleo de sus actividades lo constituyen los servicios de inspección y supervisión del comercio internacional de productos agrícolas, minerales, petróleo y petroquímicos, equipos industriales y bienes de consumo. A lo largo de los años, SGS ha ampliado sus actividades hacia campos no dependientes del comercio, como son la certificación, medio ambiente, construcción, prevención de riesgos laborales, etc.
SGS dispone de mecanismos para controlar la independencia e imparcialidad de los servicios que presta.