This solution is aligned with feature 21 “Digitisation of museums and cultural/heritage spaces” of the Smart Tourism Destinations Platform.
The tourist information office develops a new concept of digital tourist office, integrating various solutions from the catalogue to offer a 100% digital experience to tourists.
From the office’s interior design to the display of informative and touch screens, surveys, immersive experiences, analytics systems, etc.
For the council, it means an improvement in the way of communicating with tourists, as well as information from tourist profiling and data that can be later exploited to generate new engagement campaigns.
For tourists, it is a digital way of connecting with the tourist destination.
Telefónica offers an end-to-end service, from conceptualisation to installation, deployment, maintenance, content generation, etc.
- Smart Signage/Totems/Tourism Signage
- Marketing/Advertising/Promotion/Graphic design
- Technology
- Se realiza la instalación, y se vende el HW, licencia SW y mantenimiento digital así como un volcado inicial de contenidos y una formación. Realizamos la instalación. Se cobra un recurrente de la licencia y el mantenimiento.
- Ayuntamiento Pineda del mar
- Diputación de Barcelona
- Consell de Mallorca
27 de April de 2022
12 de April de 2024
TELEFÓNICA
Compañía de telecomunicaciones apoyada en una oferta integral y en la calidad de la conectividad proporcionada por las mejores redes fijas, móviles y de banda ancha, ofreciendo una experiencia diferencial, basada en los valores de la propia compañía y en la defensa de los intereses de los clientes.