Tool that collects, filters, analyses and represents all the tourist information captured from online tourist media and portals (Big Data), market research in the Tourism area, information from sensors and totem displays used to determine the tourist flow of a specific tourist destination, among other aspects.
The methodology used in this platform is Big Data for processing large volumes of data, automated models based on machine learning mathematical algorithms, such as regression algorithms, based on neural networks, cluster analysis, decision tree, on Bayesian networks and on PCA (Principal Component Analysis) – for a structural analysis and various predictions.
Finally, the design of Dynamic Reports in Microsoft Power BI, to show all the data from both the media specified and the algorithms used.
All the functionalities are in real time:
- Analysis of the tourist offerings and performance.
- Analysis of occupancy in tourist establishments, and progress.
- Analysis of bookings managed by categories and number of occupied and available places, and progress.
- Analysis of the weekly tourist demand by tourist segment, and progress.
- Amount of tourist concentration, and progress.
- Analysis of traveller opinions by holiday period, and progress.
- Monthly analysis of the employability of the tourism sector, and progress.
- Comparison of searches and arrivals according to transport, and progress.
- Comparison of searches for housing and tourist bookings, and progress.
- Comparison of searches for tourist places/segments, real tourist concentration, reservations, and progress.
- Tourism forecast, and progress.
- Data analytics systems (Big data/BI, etc.)
- Governance
- Technology
Propuestas personalizadas y enfocadas a los objetivos que se pretenden conseguir con el plan de acción.
No constan.
8 de November de 2022
9 de April de 2024
ACCIÓNMK
ACCIÓNMK es la empresa matriz de un GRUPO DE CINCO EMPRESAS. ESPECIALIZADA EN INVESTIGACIÓN DE MERCADOS, INTELIGENCIA DE NEGOCIO, CONSULTORÍA DE MARKETING ESTRATÉGICO Y MARKETING DIGITAL. Es 100% española, con 18 años de experiencia en mercados nacionales e internacionales de los cuatro principales continentes.
El equipo de AcciónMK es un EQUIPO MULTIDISCIPLINAR contando con especialistas en diseño y creación de marca, desarrollo web y SEO, SEM y Social Ads, Social Media y audiovisual en el área de Marketing Operativo. En el área de INVESTIGACIÓN DE MERCADOS E INTELIGENCIA DE NEGOCIO contamos con un equipo especializado en encuestación y análisis de datos.
Entre los CLIENTES CON LOS QUE HEMOS TRABAJADO se encuentran Turismo de Mijas, Ayuntamiento de Rincón de la Victoria, Ayuntamiento de Vélez-Málaga, Mancomunidad de la Axarquía, Planificación y Turismo Costa del Sol, Turismo Cabra, Ayuntamiento de Coín, Empresa Pública para la Gestión del Turismo y del Deporte de Andalucía SA, Área de Turismo del Excmo. Ayuntamiento de la ciudad de Málaga, Consejería de Turismo y Deporte de Andalucía, Observatorio Turístico Ciudad de Málaga, Ayuntamiento de San Pedro Alcántara, entre otros.
Un valor diferencial frente al resto de empresas, que acredita nuestra experiencia y calidad de nuestros servicios, son la certificación ISO 9001, 14001 y 20252 EN CONSULTORÍA DE MARKETING. Estas certificaciones están designadas por el gobierno español de forma oficial a través de la ENTIDAD NACIONAL DE ACREDITACIÓN (ENAC).