The design and development of a Tourist Intelligence System for tourist destinations leads to the generation of accurate and updated information through a digital platform to dynamically integrate, analyse and visualise multiple sources of information. This will help to prepare updated reports with key indicators on the different stages of the tourist journey, including trends, market profiles and strategic products, as well as the destination’s competitive positioning versus other destinations.
The solution includes:
- Design of the methodological and conceptual framework for the development of the STS.
- Identification of available sources of information of interest to the destination (traditional and Big Data).
- Incorporation of Big Data by negotiating with data providers and obtaining the best value for money based on the indicators necessary for the destination.
- Joint definition with the destination of the themes to be incorporated from Big Data sources: tourist mobility, online reputation of the tourist experience in the destination (attractions, hotels, gastronomy, etc.), connectivity and air capacity, flight reservations, among others.
- Design of the architecture and data modelling on which the system will be developed.
- Based on the destination’s needs and characteristics, definition of the technological tools for the system (hardware and software).
- Development of the technological support platform and construction of the data model for the compilation, input, storage and integration of information.
- Construction of the ETL (Extract, Transform and Load) processes and processing of the databases of the identified sources.
- Design and production of dashboards for the analysis and visualisation of information for strategic decision-making at the destination.
- Consulting services
- Data analytics systems (Big data/BI, etc.)
- Governance
- Technology
Proyecto escalable y diseñado en forma personalizada según las características del destino. Modalidad flexible de contratación en base a necesidades del destino turístico inteligente.
- Sistema de Inteligencia Turística de Buenos Aires (Argentina): https://turismo.buenosaires.gob.ar/es/observatorio
- Dashboards de visualización de datos para una gestión inteligente del destino turístico: https://www.youtube.com/watch?v=sl2F2kP_8sA
6 de September de 2022
11 de April de 2024
SOUL DATA
Desarrollan proyectos innovadores de inteligencia de mercado, Big Data y transformación digital para la gestión de datos orientados a la toma de decisiones, potenciando la sostenibilidad y competitividad de los destinos turísticos inteligentes.
Asesoran en todo el proceso de inteligencia de datos, desde mejorar la recolección, análisis y visualización de datos de la propia organización (estadísticas de fuentes tradicionales, encuestas o Big Data), hasta el desarrollo de soluciones integrales como Sistemas de Inteligencia Turística, Observatorios de Turismo Sostenible y áreas de inteligencia turística con enfoque data-driven.
Ofrecen Big Data sobre todas las etapas del viaje y de la experiencia del turista en el destino: antes, durante y después, lo que aporta nueva información para obtener una visión completa del turismo.
Enfocan su trabajo en recomendar acciones concretas para que el destino pueda tomar las mejores decisiones a partir de todos sus datos disponibles.