Wando is a tourism intermediation platform for destination leisure experiences which aims to ensure that all the information generated on the platform, combined with that which can be obtained from other public and private sources, can add value to this knowledge through data analysis processes. It is also a tourist-oriented marketing platform, promoting multimedia communication.
The digital commercialisation of experiences means that destinations have access to extremely valuable information, covering topics such as consumer patterns, the geolocations of these experiences, and when experiences are, or will be, taking place. This information can be viewed through business dashboards, used with artificial intelligence to create virtual assistants or systems that provide recommendations, with machine learning for systems that predict demand based on season or pricing, or with blockchain, applying smart contracts to hiring processes or the charging/payment of commissions. The only way to highlight these technologies is from the perspective of an integrator between supply and demand. It offers marketing, purchase management and enjoyment of experiences through individualised QRs, so that you can identify where the purchases come from.
Wando stands as an intermediation system with a completely technological vision of the marketing process of experiences for:
- Destinations/Tourist Boards: channelling promotional actions to complete the tourist’s customer journey (discovery-buy- enjoy).
- Hotels: integrating the platform on its website to market experiences in the hotel or the nearby area.
- Experience companies: a platform to centralise the commercial offer of experiences.
- Marketing/Advertising/Promotion/Graphic design
- Data analytics systems (Big data/BI, etc.)
- Governance
- Technology
Plataforma de intermediación, comisiona por ventas de experiencias.
No consta
27 de April de 2022
10 de April de 2024
ATLANTIS TECHNOLOGY
El contexto actual de la oferta de ocio y experiencias se ofrece, generalmente, mediante procesos tradicionales basados en el papel (tickets, cupones) y, absolutamente, sin un tratamiento analítico de la comunicación de la oferta en función de las preferencias del usuario o de otras especificaciones propias de su tiempo de vacaciones. Por otro lado, el uso del móvil en aspectos relacionados con el turismo se potencia en tiempo de vacaciones en el destino, de tal forma que las búsquedas de “qué hacer” o “actividades cerca de mí” se multiplican durante ese tiempo de estancia y que el 48% de las reservas de las actividades se realiza en el destino (https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/travel-experience-marketing/) .
En este contexto surge Wando Experiences, una startup creada en 2017 que trata de aplicar tecnologías al servicio del sector turístico y, particularmente, en el vertical de la oferta de experiencias. Wando ha invertido en el desarrollo de una plataforma de intermediación turística con el objetivo de que toda la información que se genere en la plataforma, combinada con la que pueda obtenerse de otras fuentes públicas y privadas puedan poner en valor este conocimiento a través de procesos de análisis de datos (dashboards de negocio), inteligencia artificial (asistentes virtuales o sistemas recomendadores), machine learning (sistemas predictivos de la demanda según temporadas o segmentos de actividades) o blockchain (smart contracts para los procesos de contratación entre cliente-Wando-canales-empresa de actividades o también aplicados en los acuerdos comerciales entre las partes para el pago/cobro de comisiones). La única forma de poner en valor esas tecnologías es desde la perspectiva de un integrador entre la demanda y la oferta y es por lo que Wando se erige como ese intermediador con una visión completamente tecnológica del proceso de intermediación de la oferta de experiencias.